Παράκαμψη Χαλκίδας: Το μεγαλύτερο έργο υποδομής στην Εύβοια έτοιμο το 2028

Με τις μηχανές να ζεσταίνονται …σταδιακά προχωρά η υλοποίηση του μεγάλου έργου για την Παράκαμψη Χαλκίδας. Η τροποποίηση της περιβαλλοντικής μελέτης η οποία πήρε και τις ευλογίες του Δήμου Χαλκίδας είναι ένα από τα σημεία επαναπροσδιορισμού του έργου. Παράλληλα προχωρούν και οι απαλλοτριώσεις που είναι απαραίτητες για να δοθούν οι απαραίτητοι χώροι στον ανάδοχο του έργου.

Μεταξύ των αλλαγών περιλαμβάνεται η  τροποποίηση του τεχνικού σχεδιασμού των έργων στην ευρύτερη περιοχή του κόμβου της Νέα Λάμψακου, η  τροποποίηση του τεχνικού σχεδιασμού των αντιπλημμυρικών έργων της Λίμνης Δοκού κ.α.

Σήμερα το χρονοδιάγραμμα του έργου έχει προγραμματιστεί για τον Αύγουστο του 2028 ύστερα από 18μηνη παράταση που δόθηκε με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η παράκαμψη Χαλκίδας είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής εδώ και δεκαετίες για την Εύβοια και θεωρείται “κλειδί” για την αναβάθμιση των οδικών μεταφορών στο νησί που βρίσκεται μια ανάσα από την Αθήνα.

Το έργο υλοποιείται με τη μέθοδο της μελετο-κατασκευής. Αυτό σημαίνει πως η ΜΕΤΚΑ το ανέλαβε σε επίπεδο προμελέτης και σύμφωνα με τον σχεδιασμό του έργου ο πρώτος χρόνος αναλώνεται στην ολοκλήρωση των οριστικών μελετών και των μελετών εφαρμογής.

Η διάρκεια του έργου είχε αρχικά οριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αυτό σημαίνει πως για τα έργα υπολογίζονται 36 μήνες χωρίς όμως να υπολογίζονται οι επιπλέον χρόνοι που χρειάζονται για τις προαιρέσεις του έργου μεταξύ των οποίων είναι και η παράκαμψη Ψαχνών. Πλέον η νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι η 2α Αυγούστου 2028.

Το πρώτο μεγάλο οδικό έργο στην Εύβοια

Είναι το πρώτο μεγάλο οδικό έργο για την περιοχή της Εύβοιας και  μετά από αναμονή αρκετών ετών. Η Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών είναι το σημαντικότερο έργο για την περιοχή που θα βελτιώσει τις μετακινήσεις στην ευρύτερη περιοχή. Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε ποσό με ΦΠΑ 210 εκατ. ευρώ (169,35 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Το κυρίως έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 125 εκατ. ευρώ και η προαίρεση άλλα 85 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει δύο οδικά τμήματα: το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2χλμ και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7χλμ. Ως προαίρεση περιλαμβάνονται τα τμήματα:

α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους 4,0 χλμ. περίπου,
β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και
γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

Το έργο καλύπτεται από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Η ταυτότητα του έργου

Η οδός Παράκαμψης Χαλκίδας με τα συνεχόμενα τμήματα της Παράκαμψης Ψαχνών και της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας, εντάσσεται στα έργα βελτίωσης της σύνδεσης της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια και – παράλληλα – στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Ν. Αρτάκης και των Ψαχνών από τη διερχόμενη κυκλοφορία, η οποία σήμερα, αναγκαστικά διέρχεται από τις παραπάνω αστικές περιοχές.

Με την κατασκευή του τμήματος Παράκαμψης Χαλκίδας και της διοχέτευσης σ’ αυτό της διερχόμενης κυκλοφορίας, αφ’ ενός θα διευκολυνθεί η κυκλοφορία που θα ακολουθεί τη νέα οδό και θα περιορισθεί σημαντικά ο χρόνος των μετακινήσεων, αλλά και – παράλληλα – θα ευνοηθούν οι κυκλοφοριακές συνθήκες στις επηρεαζόμενες αστικές περιοχές με θετική επίδραση στο περιβάλλον και στην οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

Με την κατασκευή των συνεχιζόμενων τμημάτων πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα και μετά προς την παράκαμψη Ψαχνών, και την αρτηρία σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας και μελλοντικά προς Ιστιαία – Αιδηψό, με κατασκευή νέων ή/και ανακατασκευή υφιστάμενων τμημάτων με σύγχρονο σχεδιασμό και αναβαθμισμένη γεωμετρία, θα μπορεί να αποδοθεί στην κυκλοφορία ένας ενιαίος και ασφαλής οδικός άξονας μέχρι την Αιδηψό με τα αναγκαία χαρακτηριστικά ασφάλειας και ταχύτητας, που θα ανταποκρίνονται στο διατιθέμενο τουριστικό και λοιπό δυναμικό της βόρειας Εύβοιας.

Συγκεκριμένα αντικείμενο του έργου, είναι η πλήρης μελέτη και κατασκευή:

1) Του τμήματος αυτοκινητόδρομου διατομής α4vσ: Ν. Λάμψακος – Σήραγγα Βαθροβουνίου (Χ.Θ. 4+080 – 6+000). Σημειώνεται ότι από τη Χ.Θ. 4+960 έως τη Χ.Θ. 5+400 γίνεται προσαρμογή της παραπάνω τυπικής διατομής αυτοκινητοδρόμου (α4νσ) σε τυπική διατομή δύο λωρίδων κυκλοφορίας β2σ, η οποία και εφαρμόζεται για το σύνολο του υπολειπόμενου οδικού άξονα,

2) Του τμήματος αρτηρίας κλειστού τύπου διατομής β2σ: Σήραγγα Βαθροβουνίου – Ψαχνά (Χ.Θ. 6+000 – 20+760)

3) Των τμημάτων της προαίρεσης α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους 4,0 χλμ. περίπου, β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια.

Σχετικά

Αφήστε ένα σχόλιο